Tydzień Ziemi w Projektach Edukacyjnych uczniów klas siódmych

Ciąg dalszy obchodów Tygodnia Ziemi miał miejsce wśród uczniów klas 7. To oni od listopada – po rozlosowaniu tematów, zostali dobrani w przypadkowe grupy, w których realizowali swoje projekty. Głównie były to tematy z chemii, ale znalazło się też kilka z fizyki czy biologii. Łącznie wykonali aż 18 projektów, które w auli szkolnej przedstawili dla swoich rówieśników. Do realizacji przygotowywali się przez kilka miesięcy gromadząc zdjęcia, filmiki, przygotowując pokazy doświadczeń, przeprowadzając ankiety czy wywiady. Na efekty trzeba było poczekać. Ale warto było.

Wśród tematów znalazły się m. in. takie jak: „Jasne, że świeci …”, „Promieniotwórczy=szkodliwy?”, „Atom atomowi nierówny …”, „Jakie prawa fizyki wykorzystujemy w życiu codziennym?”, „Ile chemii zjadam codziennie?”, „Huk czy hałas”.

Na prezentacjach nie zabrakło pokazów doświadczeń, ciekawych rekwizytów, dziwnych odgłosów, filmów, wywiadów. Udało się nawet przeprowadzić ciekawą rozprawę sądową nad chemią w ramach projektu „Sąd na chemią”. Interesującym elementem w ramach jednego z projektów było wyjście do gminnej oczyszczalni ścieków w Przyszowicach. Uczniowie wykorzystali zdobyte tam informacje, przygotowując projekt „Jak skonstruować prosty filtr oczyszczający wodę”.

Dzięki dużej pomysłowości i kreatywności młodych ludzi pokazano, że lekcje chemii czy fizyki mogą być naprawdę ciekawe i warto się interesować szerzej tymi naukami, dbając przy tym o ekologię oraz zapobiegając różnym ekologicznym katastrofom.

Należy nadmienić tutaj, że projekty edukacyjne dla uczniów klas 7 stały się już tradycją naszego Zespołu. Czekamy na kolejne : )