Podsumowanie projektu „Grudniowy kalendarz matematyczny”

Uczniowie klasy 3a podsumowali dziś realizowany w grudniu, w ramach Akademii Bystrzaka, projekt „Kalendarz matematyczny”. Założenia projektu przewidywały podniesienie motywacji do nauki matematyki, rozbudzenie zainteresowań uczniów oraz umożliwienie odniesienia sukcesu.

Przez cały grudzień uczniowie odkrywali, podobnie jak w kalendarzu adwentowym, jedno zadanie bądź aktywność z dziedziny matematyki, a że matematyka jest wszędzie wokół nas, to i zakres tematyczny zadań był bardzo zróżnicowany. Największą popularnością cieszyły wszelkie łamigłówki, w tym zadania z zapałkami, zagadki logiczne z mierzeniem i ważeniem oraz kodowanie. Sporym wyzwaniem okazał się test „Mistrz matematyki”, przeprowadzony online, który poza wiedzą matematyczną, był też sprawdzianem umiejętności czytania ze zrozumieniem i samodzielnej pracy pod presją czasu.

Projekt „kalendarz matematyczny” przyczynił się do zwiększenia zaangażowania uczniów we współpracę w grupie, gdzie osiągnięcie wspólnego celu okazało się ważniejsze od rywalizacji. Wpłynął też na poprawę systematyczności i odpowiedzialności za swoje działania.