Projekty edukacyjne w klasie 2b

Uczniowie klasy 2b uczestniczyli w innowacji pedagogicznej oraz w projektach klasowych takich jak:

  • Zadania adwentowe: uczniowie podczas oczekiwania na święta Bożego Narodzenia wykonywali zadania z czapeczek Mikołaja zgodnie z numerami z dziennika. Za prawidłowo wykonane zadanie otrzymywali słodki poczęstunek.
  • Szyjemy na maszynie: uczniowie klasy w drugim półroczu uczestniczyli w warsztatach nauki szycia na maszynie. Przed przystąpieniem do zajęć uczniowie zostali zapoznani z zasadami bezpieczeństwa pracy z elektryczną maszyną do szycia. Podczas zajęć korzystali ze ściegu prostego oraz ozdobnych, wyszywając je na materiale pojedynczym. Na kolejnych zajęciach uszyli poduszeczki i śpiworki dla swoich ulubionych zabawek, samodzielnie szyjąc, obracając materiał, wypełniając poduszeczki. Dzięki uprzejmości jednego z rodzica, uczniowie z przyjemnością wybierali wzory materiałów do swoich prac – dziękujemy.
  • Hodowla fasoli: na parapecie okiennym w klasie, dzieci prowadziły hodowlę fasoli. Uczniowie dbali o swoją uprawę, podlewając, wycinając zeschłe liście. Doczekaliśmy się małych fasolek, co było satysfakcjonującym doświadczeniem.
  • Z recyklingu powstało: uczniowie wykonali obrazy na tekturze – czyli na tym co zazwyczaj wyrzucamy do śmieci. Tektura plus naturalne kwiaty sprawiły, że powstały interesujące prace. Rolki po papierze toaletowym przyniesienie przez uczniów zamienialiśmy w tulipany, oraz ulubione zwierzątka – jeże. Powstały również tekturowe dywaniki i kwiaty z dodatkiem włóczki.
  • Głośnie czytanie – „Pies, który jeździł koleją”: dzieci uczestniczyły w klasowym projekcie głośnego czytania. Każdy uczeń miał możliwość przeczytania na głos fragmentów lektury przed swoimi rówieśnikami. Zajęcia odbywały się w oparciu o Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa.
  • Innowacja pedagogiczna „Nasze doświadczenia i eksperymenty”: uczniowie wzięli udział w cyklu zajęć związanych z wykonywaniem prostych doświadczeń  i eksperymentów w formie pokazu i zabawy. Prowadzili czynną obserwację zjawisk na bieżąco oraz długo czekali na wyniki innych. Wykonali doświadczenia z zakresu między innymi: wody, optyki, magnetyzmu, zabarwienia cieczy, gęstości cieczy, krystalizacji,  rozróżniania nasion zbóż, ożywienia róży jerychońskiej, obserwacji skał i piasku Sahary.