W naszej szkole pod patronatem SK PCK rozpoczął swoją działalność
Szkolny Klub Wiewiórka.
Należą do niego uczniowie klasy Ib.
Opiekunem jest p. Zdzisława Popiel.
W czasie 17 zajęć edukacyjnych dzieci będą uczyć się:
? bezpiecznego zachowania w czasie nauki, zabawy i odpoczynku
? przestrzegania zasad bezpieczeństwa komunikacyjnego
? przestrzegania nawyków higienicznych
? udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach
? numerów alarmowych i umiejętności prawidłowego korzystania z nich
? posługiwania podstawowymi materiałami opatrunkowymi
? racjonalnego zachowania i współpracy z rówieśnikami, osobami dorosłymi
i personelem medycznym przy wypadkach.
Uczniowie otrzymali kolorowanki – SUPER WIEWIÓRKA przyjaciółka Oli i Kuby ? pomoc dydaktyczną do każdego tematu zajęć.
1. Poznajmy się
Na pierwszych zajęciach koła, dzieci poznały Super Wiewiórkę, przyjaciółkę Oli i Kuby, bohaterów programu PCK. Podczas zajęć, dzieci poznały warunki, które należy spełnić, by zostać członkiem Klubu Wiewiórki, oraz pokolorowały portret nowej przyjaciółki.
Z. Popiel
2. Pierwsze spotkanie Oli z PCK
Starsze koleżanki, wolontariuszki Szkolnego Koła PCK, zaznajomiły dzieci z Ruchem Czerwonego Krzyża, z jego ideami, działaniami oraz zapoznały ze znakiem organizacji. Przedstawiona ze swadą i werwą działalność Klubów Wiewiórki, zainteresowała dzieci tak dalece, że z ochotą przystąpiły do Klubu w Naszej Szkole. Na zakończenie spotkania, nowi członkowie klubu, nowi przyjaciele Super Wiewiórki pokolorowali Godło Polskiego Czerwonego Krzyża.
Z. Popiel i B. Rapcia
3. Ola idzie do szkoły
Celem zajęć było wdrażanie uczniów do prawidłowych nawyków związanych z ruchem na drogach i umiejętności zachowania zasad bezpieczeństwa przy przechodzeniu na drugą stronę ulicy. Utrwalono zasadę prawidłowego przechodzenia przez jezdnię, na przejściu z sygnalizacją świetlną i bez niej. Dzieci dowiedziały się o sposobach wezwania pomocy z użyciem telefonicznych numerów ratunkowych. Zapoznano dzieci z osobą ?etatowego przeprowadzacza”. Dzieci dowiedziały się również że aby być widocznym na ulicy po zmroku trzeba koniecznie nosić światełka odblaskowe. Kształcono u dzieci dojeżdżających do szkoły samochodem nawyk siadania w specjalnym foteliku i zapinania pasów. Na zakończenie zajęć dzieci nauczyły się wiersza pt. ?Gdy zamierzasz przejść ulicę”.
4. Ola myje zęby
Na kolejne zajęcia zaproszono panią higienistkę która zapoznała dzieci z koniecznością przestrzegania zasad higieny osobistej a zwłaszcza, higieny jamy ustnej. Pogadanka poprzedzona została projekcją filmu pt. ?Doktor Ząbek i legenda Zębolandii „. Bohaterowie filmu uświadomili dzieciom następstwa zaniedbania higieny jamy ustnej.
Po zajęciach dzieci wiedzą:
– dlaczego należy myć zęby
-jak często należy myć zęby,
-jak prawidłowo myć zęby,
-dlaczego i jak często powinniśmy chodzić do dentysty,
-jakie mogą być następstwa nie przestrzegania zasad higieny jamy ustnej.
Podsumowaniem zajęć była nauka piosenki pt. ?Szczotko, szczotko” i rozdanie uczniom Grafika Mycia Zębów Doktor Ząbkowej.
5. Ola na placu zabaw
Kolejne spotkanie poświecono zasadom bezpiecznego zachowania się na placu zabaw. Dzieci w czasie spotkania dowiedziały się jakie mogą być następstwa nieostrożnej zabawy. Po zajęciach dzieci potrafią odróżnić zabawy niebezpieczne od bezpiecznych.
W drugiej części zajęć pani higienistka zapoznała dzieci z różnymi rodzajami obrażeń i nauczyła w jaki sposób można udzielić pierwszej pomocy przy lekkich urazach. W czasie ćwiczeń praktycznych uczniowie poznali sposoby zakładania prostych opatrunków na skaleczenia.
6. Ola czyścioszek
Celem spotkania było zapoznanie dzieci z zasadami higieny osobistej, oraz wykształcenie u milusińskich nawyku mycia rąk przed każdym posiłkiem. Uświadamiano również dzieciom jak ważne jest mycie warzyw i owoców przed jedzeniem.
W drugiej części spotkania pani higienistka zapoznała dzieci z chorobami które mogą być wywołane przez spożywanie nie mytych owoców i warzyw.
7. Niebezpieczne zabawy Oli zimą
Kolejne spotkanie Wiewiórek, poświecono utrwaleniu zasad bezpieczeństwa zabaw w czasie zimy. Zapoznano dzieci z konsekwencjami i następstwami nieprzestrzegania poznanych zasad podczas zabaw zimowych na sankach, w czasie rzucania śnieżkami, w czasie jazdy na nartach i łyżwach.
8. Ola sama się ubiera
Zajęcia poświecono zapoznaniu dzieci z zasadami prawidłowego ubierania się w zależności od pogody i pory roku. Zwracano uwagę na estetykę i czystość noszonych ubrań.
W drugiej części zajęć uczniowie w grupach projektowali stroje stosowne do wylosowanej pory roku.
9. Ola rysuje, plecy prostuje
Dziewiąte spotkanie odbyło się w gabinecie pani pielęgniarki szkolnej. Uczniowie zostali zapoznani z zasadami dbania o prawidłową postawę ciała, oraz mogli zobaczyć na zdjęciach następstwa nie przestrzegania omawianych zasad.
Zapoznano również dzieci z zasadami prawidłowego oświetlenia miejsca pracy, aby przy codziennych zajęciach nie niszczyć oczu.
W czasie ćwiczeń uczniowie demonstrowali zdobyte wiadomości.
10. Ola ratowniczek
Celem spotkania było wykształcenie u dzieci umiejętności wzywania telefonicznej pomocy w sytuacji kryzysowej, oraz właściwego zachowania się w sytuacji nieszczęśliwego wypadku. Dzieci uczyły się w jaki sposób należy korzystać z telefonów, jak prawidłowo wybrać numer pogotowia. Kształcono u dzieci nawyk prawidłowego składania meldunku dyspozytorowi pogotowia. Szczególną uwagę zwrócono na prawidłowe korzystanie z numerów alarmowych i nie nadużywanie ich dla zabawy.
W części praktycznej uczniowie ćwiczyli prawidłowe składanie meldunku dyspozytorowi pogotowia.
11. Ola dobrze się zachowuje
W czasie zajęć kształcono u dzieci potrzebę niesienia pomocy innym ludziom(starszym) w trudnych dla nich sytuacjach życiowych. Wpajano zasady kulturalnego zachowania się w kontaktach międzyludzkich. Wdrażano również do używania zwrotów grzecznościowych takich jak: proszę, przepraszam, dziękuję, dzień dobry, do widzenia itp.
12. Ola i obcy
Celem zajęć było uświadamianie dzieciom niebezpieczeństw wynikających z kontaktów z obcymi. Szczególną uwagę zwracano na zachowanie ostrożności względem nieznanych osób w różnych sytuacjach.
W trakcie oglądania scenek przygotowanych przez starszych kolegów z klasy IV b, uczniowie szczegółowo omawiali sposoby właściwego zachowania się w czasie:
– rozmowy z nieznajomym,
– częstowania słodyczami przez nieznajomych,
– zgubienia się w supermarkecie,
– nieobecności rodziców w domu.
Po zajęciach uczniowie wiedzą że w sytuacji zagrożenia należy prosić o pomoc osoby dorosłe, znają numer policji i wiedzą w jakiej sytuacji należy z niego korzystać, wiedzą że nie wolno otwierać drzwi obcym ludziom.
13. Ola na wycieczce w lesie
W czasie zajęć dzieci zapoznały się z mieszkańcami lasu i owocami leśnymi. Uświadamiano dzieciom niebezpieczeństwa wynikające z nieostrożności na leśnej wycieczce. Zapoznano uczniów z zasadami bezpieczeństwa
w lesie.
W drugiej części zajęć uświadamiano dzieciom jak ważna jest przyroda w życiu ludzi, uczono dzieci rozróżniać owoce
i rośliny trujące od nietrujących.
14. Ola mała kuchareczka
Podczas zajęć uczniowie poznali niebezpieczeństwa wynikające z zabawy zapałkami i ogniem w kuchni. Zapoznano dzieci z zasadami udzielania pierwszej pomocy przy oparzeniach. Uświadamiano niebezpieczeństwo wynikające z kontaktem dzieci z prądem elektrycznym. Uczniowie wiedzą że w razie pożaru należy zawiadomić Straż Pożarną – 998. Druga część zajęć odbyła się w Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałtowicach gdzie dzieci poznały odpowiedzialną i trudną pracę strażaków.
15. Przyjaciele Oli i Kuby
Zajęcia miały na celu wyksztalcenie postaw tolerancyjnych u uczniów. Dzieci nauczyły się szanować poglądy
i zainteresowania innych osób niezależnie od koloru skóry czy miejsca zamieszkania .
W drugiej części zajęć uczniowie wykonali gazetkę ?Dzieci Świata”.
16. Ola Europejczyk
W trakcie zajęć członkowie Szkolnego Koła PCK zapoznali swych młodszych kolegów z podstawowymi wiadomościami o państwach zrzeszonych w Unii Europejskiej. Pierwszoklasiści poznali:
– co to jest UE,
– które państwa wchodzą w skład UE,
– jak wygląda flaga UE i jaki jest jej hymn,
– jaka jest waluta w UE.
Na zakończenie zajęć uczniowie rysowali flagę UE i flagę Polski.
17. Podsumowanie spotkań- gra planszowa
Na zakończenie serii zajęć Super Wiewiórka-Przyjaciółka Oli i Kuby w ramach podsumowania zdobytych wiadomości uczniowie musieli przejść grę planszową i odpowiadać na wiele pytań.
Po zakończeniu gry uczniowie otrzymują dyplomy Super Wiewiórki.
Szkolny Klub Wiewiórka 2012/2013
Uczniowie klasy I a pod opieką p. Urszuli Ficek przystąpili do programu
„Super Wiewiórka Przyjaciółka Oli i Kuby”.
Celem 17 spotkań, które odbędą się w ciągu roku szkolnego jest:
• kształtowanie podstawowych nawyków higieniczno-sanitarnych i żywieniowych,
• popularyzacja zasad higieny jamy ustnej,
• wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad higieny otoczenia i środowiska,
• kształtowanie humanitarnych postaw dzieci w zakresie wrażliwości na potrzeby innego człowieka, gotowości do niesienia pomocy innym, prawidłowego współżycia w grupie rówieśniczej,
• nauczanie podstawowych pojęć z zakresu ratownictwa medyczno-sanitarnego.
1. POZNAJMY SIĘ
Na pierwszych zajęciach uczniowie poznali bohaterów książeczek Olę i Kubę oraz Super Wiewiórkę. Dzieci dowiedziały się, że członkiem klubu może zostać każde dziecko, które codziennie rano i wieczorem myje zęby, przestrzega zasad higieny osobistej i otoczenia, pomaga potrzebującym.
Zajęcia wsparte były grami i zabawami integracyjnymi.
2. SPOTKANIE OLI Z PCK
Na zajęciach dzieci zapoznały się z ideą Polskiego Czerwonego Krzyża i jego działaniami. Poznały znak organizacji, który jest rozpoznawany na całym świecie. W oparciu o opowiadanie o Oli, która pomaga ludziom biednym w okresie przedświątecznym dzieci dowiedziały się kto to jest wolontariusz i w jaki sposób członkowie Klubu Wiewiórka mogą pomagać potrzebującym.
Na zakończenie zajęć dzieci malowały Super Wiewiórkę oraz kolorowały znak PCK.
3. OLA IDZIE DO SZKOŁY
Zajęcia przeprowadzono w kilku etapach. Zapoznano dzieci z zasadami bezpieczeństwa na drodze. Uczniowie rozpoznawali rodzaje znaków drogowych, poznali rodzaje przejść dla pieszych oraz oceniali zachowania dzieci z historyjki obrazkowej. Kolejnym etapem były ćwiczenia praktyczne na skrzyżowaniu. Dzieci nauczyły się prawidłowego i bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Podsumowaniem zajęć było spotkanie z policjantkami z Komendy Miejskiej w Gliwicach.
4. OLA NA WYCIECZCE W LESIE
Na zajęciach dzieci poznały owoce leśne jadalne i trujące oraz mieszkańców lasu. Naśladowały i odgadywały odgłosy leśnych zwierząt. Zapoznały się zasadami bezpieczeństwa podczas pobytu w lesie. Uczniowie wiedzą, że las to dom zwierząt a my jesteśmy gośćmi. Potrafią odpowiednio zachować się w lesie i wiedzą, że do lasu wolno iść tylko pod opieką osób dorosłych. Na zajęciach wykorzystano zabawy ruchowe o tematyce leśnej.
5. OLA MYJE ZĘBY
„Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć”.
Wszystkie dzieci wiedzą, jak ważna jest dbałość o zęby. Pani pielęgniarka zaproszona na zajęcia pokazała dzieciom, jak prawidłowo szczotkować zęby i wytłumaczyła jak się zdrowo odżywiać, aby z zębami nie było problemów. Comiesięczna fluoryzacja, która odbywa się w szkole pozwala uczniom jeszcze lepiej dbać o zdrowy uśmiech. Każdy uczeń samodzielnie przećwiczył szczotkowanie zębów.
6. OLA SAMA SIĘ UBIERA
Celem zajęć było zwrócenie szczególnej uwagi na właściwy dobór ubrania do pory roku i pogody oraz estetycznie i czysto wyglądającego. Uczniowie dowiedzieli się, jakie mogą być skutki niewłaściwego ubierania się oraz dlaczego ubrudzone i przepocone ubranie trzeba zmieniać. Dzieci podzielono na cztery grupy, w których mieli zaprojektować wygodny strój zimowy. Praca dała dzieciom możliwość wykazania się pomysłowością i była okazją do świetnej zabawy. Dodatkową atrakcją zajęć był pokaz mody odzieży zimowej.
7. OLA CZYŚCIOSZEK
Celem zajęć było zapoznanie dzieci z zasadami higieny osobistej oraz konsekwencjami nie przestrzegania tych zasad. Uczniowie rozpoznawali przedmioty niezbędne do utrzymania higieny osobistej i określali jego przeznaczenie. Szczególną uwagę zwrócono na mycie rąk przed każdym posiłkiem oraz mycie warzyw i owoców przed jedzeniem.
8. OLA DOBRZE SIĘ ZACHOWUJE
Celem zajęć było upowszechnienie wśród dzieci konieczności pomocy innym ludziom oraz wpojenie podstawowych zasad kulturalnego zachowania. Szczególną uwagę zwrócono na poszanowanie potrzeb innych ludzi i niesienie pomocy potrzebującym. Bohaterami zajęć byli Ola i Kuba , którzy pomogli niewidomej pani, sąsiadce i chłopcu na wózku inwalidzkim. Na zakończenie dzieci rysowały plakaty akcentując jedno z magicznych słów:
proszę, dziękuję, przepraszam.
9. NIEBEZPIECZNE ZABAWY OLI ZIMĄ
Zbliżają się ferie zimowe i dlatego warto przypomnieć sobie zasady bezpiecznych zabaw zimowych. Uczniowie wiedzą, jak rozpoznać niebezpieczne zachowania oraz jak im zapobiegać. Oceniając lekkomyślną zabawę Oli na sankach uczniowie potrafią przewidzieć następstwa takiego zachowania. Na zajęciach dzieci poznały inne sporty zimowe i dowiedziały się, jak z nich korzystać, aby były bezpieczne. Wiedzą też, że zabawa jest zabawą tylko wtedy, kiedy wszyscy dobrze się bawią.
10. OLA NA PLACU ZABAW
Na zajęciach dzieci poznały zasady bezpiecznego zachowania na placu zabaw, dowiedziały się jakie mogą być następstwa nieostrożnej zabawy oraz jakich obrażeń mogą doznać. Gościem na lekcji była pani pielęgniarka Katarzyna Lamla, która pokazała dzieciom, jak udzielać pomocy przy lekkich urazach. Uczniowie sumiennie ćwiczyli zakładanie opatrunków przy użyciu materiałów opatrunkowych.
Nadchodzi wiosna i uczniowie będą się cieszyć nowym placem zabaw na terenie szkoły. Życzymy wszystkim dzieciom bezpiecznej zabawy!
11. OLA RYSUJE, PLECY PROSTUJE
Celem zajęć było zapoznanie dzieci z zasadami utrzymania prawidłowej postawy ciała oraz zasadami prawidłowego oświetlenia miejsca pracy. Uczniowie dowiedzieli się, jak dbać o proste plecy i zdrowe oczy. Pani pielęgniarka uświadomiła dzieciom, jakie mogą być następstwa nieprzestrzegania tych zasad. Na zakończenie zajęć uczniowie ćwiczyli utrzymanie prawidłowej postawy ciała siedząc i spacerując z książką na głowie.
12. OLA RATOWNICZEK
Podczas zajęć dzieci zapoznały się z możliwościami wzywania pomocy przez telefon oraz zdobyły umiejętności zachowania się w sytuacji kryzysowej. Uczniowie poznali sytuacje, które mogą wymagać interwencji właściwych służb medycznych. Na zakończenie zajęć dzieci ćwiczyły wzywanie pomocy przy użyciu telefonów komórkowych. Szczególną uwagę zwrócono na właściwe korzystanie z numerów telefonów alarmowych.
13. OLA I OBCY
Gościem na zajęciach była pani pedagog Barbara Świderska, która przedstawiła dzieciom niebezpieczeństwa wynikające z kontaktów z obcymi. Teraz uczniowie wiedzą, że :
- nie wolno otwierać drzwi obcym ludziom,
- nie wolno przyjmować słodyczy, ani rozmawiać z przypadkowymi osobami,
- nie należy oddalać się od rodziców, gdy znajdujemy się w tłumie,
- należy zamykać drzwi na klucz, gdy zostajemy sami w domu,
- w sytuacji zagrożenia należy prosić o pomoc,
- jaki jest numer telefonu policji i wiedzą w jakiej sytuacji należy z niego korzystać.
14. PRZYJACIELE OLI I KUBY
Zajęcia miały na celu zapoznanie dzieci z zasadami tolerancji czyli szacunku dla innych osób. Uczniowie poznali przedstawicieli różnych ras. Poznając przyjaciół Oli i Kuby dzieci wiedzą, że powinniśmy szanować innych ludzi bez względu na kolor skóry, oczu czy włosów. Podsumowując zajęcia uczniowie nauczyli się piosenki pt. „Kolorowe dzieci” z repertuaru Majki Jeżowskiej.
15. OLA EUROPEJCZYK
Na zajęciach uczniowie zdobyli podstawowe informacje na temat Unii Europejskiej. Dowiedzieli się jakie kraje wchodzą w skład UE, jak wygląda flaga Unii oraz jaki jest hymn. Dzieci wiedzą, że wszystkie państwa, które są członkami Unii nadal mają swój hymn, swoją flagę i zachowują swoje cechy narodowe a jednak tworzą jedną, wielką, europejską rodzinę.
16. OLA MAŁA KUCHARECZKA
Na zajęciach dzieci rozpoznawały niebezpieczeństwa wynikające z zabawy z ogniem. Nauczyły się udzielać pierwszej pomocy przy oparzeniach. Poznały niebezpieczeństwa grożące podczas niewłaściwego korzystania z prądu elektrycznego. Dzieci znają numer alarmowy do Straży Pożarnej i wiedzą jak z niego korzystać. W części praktycznej uczniowie ćwiczyli zachowanie podczas alarmu ewakuacyjnego.
Drugą część zajęć przeprowadzono w Ochotniczej Straży Pożarnej w Gierałtowicach, gdzie dzieci poznały trudną
i niebezpieczną pracę strażaka.
PODSUMOWANIE CAŁOROCZNEJ DZIAŁALNOŚCI KLUBU WIEWIÓRKI
Na ostatnich zajęciach Klubu Wiewiórki podsumowano zdobyte wiadomości i umiejętności. Każdy uczeń mógł sprawdzić swoją wiedzę uczestnicząc w grze planszowej. Po 17 spotkaniach z Olą i Kubą dzieci wiedzą jak dbać o swoje bezpieczeństwo i jak mądrze pomagać innym.
Na pamiątkę spotkań z Super Wiewiórką każdy uczeń otrzymuje dyplom.
W naszej szkole pod patronatem SK PCK działa Szkolny Klub Wiewiórka. Należą do niego uczniowie klasy I a. Opiekunem jest Grażyna Lubszczyk.
Głównym celem Klubu jest propagowanie postaw prozdrowotnych wśród dzieci, uświadamianie im konieczności i możliwości dbania o zdrowie od najmłodszych lat.
W związku z tym organizowane są zajęcia dotyczące:
— konieczności dbania o higienę jamy ustnej,
— metod szczotkowania zębów,
— sposobów zapobiegania próchnicy,
— udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach,
— zdrowego odżywiania,
— sposobów zapobiegania przeziębieniom,
— celowości szczepień ochronnych,
— aktywnego spędzania wolnego czasu,
— dbałości o higienę osobistą.
Uczniowie otrzymali kolorowanki – SUPER WIEWIÓRKA przyjaciółka Oli i Kuby – pomoc dydaktyczną do każdego tematu zajęć.
Poznajmy się
Na pierwszych zajęciach koła, dzieci poznały Super Wiewiórkę, przyjaciółkę Oli i Kuby, bohaterów programu PCK. Podczas zajęć, dzieci poznały warunki, które należy spełnić, by zostać członkiem Klubu Wiewiórki, oraz pokolorowały portret nowej przyjaciółki.
Ola idzie do szkoły
Celem zajęć było wdrażanie uczniów do prawidłowych nawyków związanych z ruchem na drogach i umiejętności zachowania zasad bezpieczeństwa przy przechodzeniu na drugą stronę ulicy. Utrwalono zasadę prawidłowego przechodzenia przez jezdnię, na przejściu z sygnalizacją świetlną i bez niej. Dzieci dowiedziały się również że aby być widocznym na ulicy po zmroku trzeba koniecznie nosić światełka odblaskowe.
Ola myje zęby
Na kolejne zajęcia zaproszono panią higienistkę która zapoznała dzieci z koniecznością przestrzegania zasad higieny osobistej a zwłaszcza, higieny jamy ustnej. Pogadanka poprzedzona została projekcją filmu. Bohaterowie filmu uświadomili dzieciom następstwa zaniedbania higieny jamy ustnej.
Ola na placu zabaw
Kolejne spotkanie poświecono zasadom bezpiecznego zachowania się na placu zabaw. Dzieci w czasie lekcji dowiedziały się jakie mogą być następstwa nieostrożnej zabawy. Po zajęciach dzieci potrafią odróżnić zabawy niebezpieczne od bezpiecznych.
Ola czyścioszek
Celem lekcji było zapoznanie dzieci z zasadami higieny osobistej, oraz wykształcenie u milusińskich nawyku mycia rąk przed każdym posiłkiem. Uświadamiano również dzieciom jak ważne jest mycie warzyw i owoców przed jedzeniem.
Niebezpieczne zabawy Oli zimą
Kolejne spotkanie Wiewiórek, poświecono utrwaleniu zasad bezpieczeństwa zabaw w czasie zimy. Zapoznano dzieci z konsekwencjami i następstwami nieprzestrzegania poznanych zasad podczas zabaw zimowych na sankach, w czasie rzucania śnieżkami, w czasie jazdy na nartach i łyżwach.
Ola sama się ubiera i zdrowo się odżywia
Zajęcia poświecono zapoznaniu dzieci z zasadami prawidłowego ubierania się w zależności od pogody i pory roku. Zwracano uwagę na estetykę i czystość noszonych ubrań.
Omówiono porę roku – jesień, wykonano wystawkę „Dary jesieni”
Ola rysuje, plecy prostuje
Uczniowie zostali zapoznani z zasadami dbania o prawidłową postawę ciała.
Zapoznano również dzieci z zasadami prawidłowego oświetlenia miejsca pracy, aby przy codziennych zajęciach nie niszczyć oczu. Dzieci dbają o swoje plecy każdego dnia odpoczywając w trakcie lekcji, w czasie zabaw na dywanie.
Ola ratowniczek
Celem lekcji było wykształcenie u dzieci umiejętności wzywania telefonicznej pomocy w sytuacji kryzysowej, oraz właściwego zachowania się w sytuacji nieszczęśliwego wypadku. Dzieci uczyły się w jaki sposób należy korzystać z telefonów, jak prawidłowo wybrać numer pogotowia.
Ola dobrze się zachowuje
W czasie zajęć kształcono u dzieci potrzebę niesienia pomocy innym ludziom (starszym) w trudnych dla nich sytuacjach życiowych. Wpajano zasady kulturalnego zachowania się w kontaktach międzyludzkich. Wdrażano również do używania zwrotów grzecznościowych takich jak: proszę, przepraszam, dziękuję, dzień dobry, do widzenia itp.
Ola i obcy
Celem zajęć było uświadamianie dzieciom niebezpieczeństw wynikających z kontaktów z obcymi. Szczególną uwagę zwracano na zachowanie ostrożności względem nieznanych osób w różnych sytuacjach.
– rozmowy z nieznajomym,
– częstowania słodyczami przez nieznajomych,
– nieobecności rodziców w domu.
Po zajęciach uczniowie wiedzą że w sytuacji zagrożenia należy prosić o pomoc osoby dorosłe, znają numer policji i wiedzą w jakiej sytuacji należy z niego korzystać, wiedzą że nie wolno otwierać drzwi obcym ludziom.
Ola na wycieczce w lesie
W czasie zajęć dzieci zapoznały się z mieszkańcami lasu i owocami leśnymi. Uświadamiano dzieciom niebezpieczeństwa wynikające z nieostrożności na leśnej wycieczce. Zapoznano uczniów z zasadami bezpieczeństwa w lesie.
W drugiej części zajęć uświadamiano dzieciom jak ważna jest przyroda w życiu ludzi.
Ola mała kuchareczka
Podczas zajęć uczniowie rozmawiali o pomocy w kuchni i poznali niebezpieczeństwa wynikające z zabawy zapałkami i ogniem w kuchni. Uświadamiano niebezpieczeństwo wynikające z kontaktem dzieci z prądem elektrycznym. Uczniowie wiedzą że w razie pożaru należy zawiadomić Straż Pożarną – 998.
Przyjaciele Oli i Kuby
Zajęcia miały na celu wykształcenie postaw tolerancyjnych u uczniów. Dzieci nauczyły się szanować poglądy i zainteresowania innych osób niezależnie od koloru skóry czy miejsca zamieszkania .