Prezentacja Projektów Edukacyjnych z Chemii


W dniach 20 – 22 maja odbyła się publiczna, zdalna prezentacja Projektów Edukacyjnych z Chemii.

Na początku lutego uczniowie klas 7 spośród 16 różnych tematów z dziedziny chemii, wybierali po 2 te, które ich zdaniem są dla nich najbardziej interesujące. Na tej podstawie zostali podzieleni na 6-osobowe grupy, które od razu przystąpiły do działania. Powstało 12 grup projektowych!

No cóż – smutna data 12 marca – dzień, kiedy zapadła decyzja o pozostaniu w domach z powodu rozprzestrzeniającej się pandemii koronawirusa – zaburzył nieco koncepcję pracy nad projektami. Lecz to sami uczniowie, gdy rozpoczęto nauczanie zdalne, podjęli temat związany z ich realizacją.
Na efekty nie trzeba było długo czekać. Pierwsze spotkania online w grupach projektowych dotyczyły opracowania nowych sposobów realizacji. Uczniowie zbierali potrzebne materiały, gromadzili zdjęcia i grafikę, przeprowadzali wywiady oraz ankiety z wykorzystaniem narzędzi Microsoft (wszystko online). Tematyka była różnorodna, lecz wszystkim przyświecało hasło:

„Chemia żywi, ubiera, buduje, ale i ... rujnuje! Jak temu zapobiec?"

Oto tematy prezentacji:

Klasa 7a:
1. Jak wykorzystać kropelkę wody?
2. Sąd nad chemią?
3. W jaki sposób reklama wpływa na nasz sposób odżywiania się?
4. Organizm człowieka jako mini laboratorium chemiczne


Klasa 7b:
1. Jaki wpływ na nasz organizm mają związki chemiczne w kuchni?
2. Jak związki chemiczne zawarte w kosmetykach wpływają na naszą skórę?
3. Co możemy zrobić, aby zmniejszyć szkodliwy wpływ tworzyw sztucznych na środowisko?
4. Czy można jeszcze otrzymać nagrodę Nobla z chemii?


Klasa 7c:
1. Co ma większą gęstość: woda czy olej? Jak to wykorzystać?
2. Dioptrie w mojej rodzinie
3. Ile „chemii" zjadam codziennie?
4. Coca-cola, Red Bull, Sprite ... pić czy nie pić?

Publiczna prezentacja online zgromadziła przed monitorami komputerów nie tylko uczniów danej klasy, ale także zaproszonych gości: panią dyrektor, nauczycieli oraz rodziców. Uczniowie stanęli na wysokości zadania. Prezentowanie odbywało się z zachowaniem pełnej kultury, życzliwości i skupienia. W odpowiednich momentach uczniowie uruchamiali prezentacje, udostępniali ekrany, włączali kamerki, prezentując doświadczenia czy prowadząc rozprawę sądową, przesyłali ankiety.


Nowa, zupełnie inna możliwość prezentacji pokazała, że uczniowie zdali egzamin na „6". Projekty dowiodły, że nawet w trudnych sytuacjach, współpraca między uczniami przebiegała w sposób prawidłowy. Metoda ta przyniesie z pewnością efekty w dalszych etapach kształcenia.


Dziękujemy wszystkim za udział w prezentacjach oraz pomoc w realizacji Projektów!

wykonanie strony internetowej: Everest Studio